تحقيقات و فناوری

مهندسین مشاور راهان پویش در زمینه تحقیقات و فناوری مطالعات و پژوهش های زیادی انجام داده است که این مطالعات با توجه به سطح نیاز جامعه و کشور بوده است. در این راستا این مهندسین مشاور به بررسی و تحقیقات در زمینه­های مورد نیاز پرداخته و با بهره گیری از کادر فنی مجرب نتایج بسیار مفیدی در این زمینه جمع آوری نموده است. از جمله پروژه­های تحقیقاتی که در این مهندسین مشاور انجام شده است می­توان به پروژه حفاظ­های بتنی نیمه صلب (بلوک مفصل)  ، پروژه تهیه دستورالعمل بازرسی ایمنی راه کشور ،مقایسه میدانی عملکرد 5 فونت برتر پیشنهادی برای تابلوهای اطلاعاتی و تعیین فونت برتر ، تهیه دستورلعمل نحوه ایمن سازی گلوگاه های راه ، ساماندهی تجهیزات ترافیکی تابلوهای هدایت مسیر و تهیه بانک اطلاعاتی تجهیزات ترافیکی ، طراحی و تولید و اجرای علائم و سمبل های ترافیکی به صورت سه بعدی (برای اولین بار در کشور) و … اشاره نمود که جزئیات این پروژه ها در بخش پروژه های انجام شده موجود است .در اینجا به شرح مختصر مواردی از این خدمات پرداخته شده است.
طراحی و تولید چند نرم افزار قدرتمند و پرکاربرد نیز از جمله  خدماتی است که این مهنسین مشاور به آن دست یافته اند که در این قسمت به قابلیت های هریک از آن ها اشاره می گردد.

پروژه حفاظ های بتنی نیمه صلب (بلوک مفصل):

delta block

حفاظهای بتنی نيوجرسی كه كاربرد فراوانی در كشور ايران دارد؛ دارای معايب و مشكلات انكارناپذری است كه بايد برای حل آنها و بهينه‌ سازی اين نواقص ، طرح جديد و كاملی ارائه گردد. یکی از محصولات پيشنهادی كه به خوبی توانسته اين مشكلات را پوشش دهد حفاظهای بتنی بلوک مفصلی می باشند.

جزئیات این پروژه را میتوانید در حفاظ های بتنی نیمه صلب (بلوک مفصل) ملاحظه بفرمایید.

پروژه تهیه دستورالعمل بازرسی ایمنی راه کشور :

یکی دیگر از پروژه­های تحقیقاتی که در این شرکت انجام شده است، پروژه تهیه دستورالعمل بازرسی ایمنی راه کشور بوده است که کارفرمای این پروژه پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه و ترابری بوده است. این پروژه در زمینه ارتقاء ایمنی عبور و مرور استفاده­کنندگان از شبکه راه­ها با توجه به آمار بالای تصادف کشور، یکی از مهمترین دغدغه­ های مسئولان، کارشناسان و دست­اندرکاران بخش حمل و نقل جاده­ای کشور می­باشد.

جزئیات این پروژه را میتوانید در دستورالعمل بازرسی ایمنی راه کشور  ملاحظه بفرمایید.

 نرم افزار بازرسی ایمنی راه(RSAM) :

بر اساس دستورالعمل بازرسی ایمنی راه کشور و چک لیست های مربوط به هر مرحله از بازرسی نرم افزاری به صورت پایگاه داده و با استفاده از محیط و اطلاعات داده های مکانی راه ها شکل گرفت.این نرم افزار یکی از اولین نرم افزارهای مدیریت بازرسی ایمنی راه موجود در دنیا می باشد.

نرم افزار مدیریت شناسایی و اولویت بنددی مقاطع حادثه خیز(HLMS):

این نرم افزار با سیستم پشتیبان تصمیم گیری اطلاعات مکانی(GIS) قادر به جمع آوری و ثبت اطلاعات مربوط به مقاطع حادثه خیز شبکه راه ها می باشد. این نرم افزار با انجام پردازش بر روی داده ها قادر به اولویت بندی مقاطع ، نمایش آن ها بر روی محور و پیش بینی وضعیت ترافیک محور برای سال های آتی می باشد.